Čas od času s námi řešíte problémy týkající se zastaralých údajů uvedených při registraci vaší .CZ domény. Doporučujeme vám tuto věc nepodceňovat a o své údaje v registru národního správce domén CZ.NIC se dobře starat.
Primární věc je kontrola údajů, které máte uvedené u své .CZ domény. To zjistíte na stránkách národního správce domény, sdružení CZ.NIC – do formuláře vkládejte celou svoji doménu vč. koncovky .CZ.
V zobrazeném výpisu kliknutím na ID subjektu u položky Držitel popř. Administrativní kontakt si zkontrolujte údaje uvedené u daného subjektu:
- v roli Držitel byste měli vidět pouze sebe popř. svoji společnost, nikoho jiného,
- v roli Administrativní kontakt byste měli vidět osobu podřízenou Držiteli mající oprávnění např. změny registrátora, DNS serverů domény (tj. zajištění technického chodu domény a služeb v ní) atd.
Pokud jsme pro vás doménu registrovali my, uvidíte v ID subjektu obvykle námi generované DEXUS-XXXX. Klikněte na tuto položku a na následující stránce zkontrolujte zobrazené údaje. Veškeré údaje by měly být ve vašem vlastním zájmu aktuální. Jen aktuálními údaji zabráníte machinacím s vaší doménou a dalším potížím (např. nefunkční e-maily pro celou firmu, nefunkční web, ztráta „značky“ vaší domény a s tím související majetková újma atd.).
Může se stát, že uvidíte některé své údaje v detailu subjektu jako skryté. To je nejčastěji vlivem GDPR nařízení EU popř. na základě vaší vlastní žádosti/požadavku při registraci domény. V takovém případě lze národního správce domény CZ.NIC požádat o zaslání kompletního výpisu údajů daného subjektu. O tento výpis lze požádat opět na stránkách CZ.NIC.
Primárně si nechejte výpis poslat na „e-mail v registru“. Až pokud vám nedorazí do očekávané e-mailové schránky, popř. si e-mailovou adresu, kterou jste při registraci uvedli, nepamatujete, můžete využít možnosti nechat si údaje zaslat na „jiný e-mail“. Zde budete muset ale příslušným způsobem autorizovat, že se jedná o regulérní požadavek.
V případě potřeby změn v registru národního správce domény CZ.NIC nás kontaktujte. Změny pro své zákazníky iniciujeme zdarma. Potvrzení změn je pak na vás a při iniciování konkrétní žádosti vám k tomu pošleme instrukce. Na potvrzení dané změny máte lhůtu 80 dnů.